God jul!







Vi har haft en lugn och mysig julafton detta år. Den bästa hittills eftersom vi haft gofisen att fira med. Mamma och mormor kom och hjälpte mig med att laga julmaten så att den blir som den brukar vara varje år :) Nu har jag tagit reda på all disk och ska strax bokstavligen rulla i säng. Har ätit så mkt julmat och choklad idag så jag känner för en detox snart. Det blir alltid för mkt mat vid jultider. Imorn blir det utgång på stjernehallen och då känns det inte så kul att vara uppsvälld så jag får nog träna en timme imorn så magen sjunker ihop lite grann :P

Vi hade ingen tomte i år utan vi tänkte vänta tills nästa år med införa den traditionen igen. Då är han ju ett år äldre och förstår lite mer. Vi måste fixa tomtedräkt tills nästa år för det äger vi ingen eller om vi ber någon som har dräkt att vara tomte...Det blev mkt juklappar trots att vi inte hade någon tomte och mest av alla fick såklart gofisen.




Pulka, badleksak formad som en kon och mjukisrallybil fick han av farmor och farfar, traktortåg med ljud, hörselskydd och badleksaker fick han från mig och älsklingen, spargris med pengar från gammelmormor och gammelmormors systrar i Trollhättan, vinterkängor och brio tåg från Ekshärad, en ljuskyrka från farbror och faster (gudfar och gudmor)
och ett lejongossedjur från våra grannar.


Presentkort från leksaksaffärn + en broschyr från brio från mormor och morfar. Ett bidrag till en sittvagn vi ska köpa till våren.


Ett regnställ i stl. 86 från mig och älsklingen.


Body med byxa i stl. 80 från farmor och farfar.


Babysimbyxa från gammelmormor.




Name it jeans från mig och älsklingen.


Skjorta (name it) i stl. 86 från farbror och faster.


Vinterjacka från Ekshärad.


Jag fick en såsslev från min mormor, två glöggmuggar från svärmor, kamera från älsklingen och tofflor från gofisen.




Ett par nya skidor från mamma, pappa, brorsan och mormor :) Yes, mina skidor börjar bli till åren. De nyaste paren jag har fick jag sista året jag tävlade 2003/2004 så de börjar bli slitna och för mjuka då jag väger mer nu. Nu ska det åkas för fullt i januari innan jag börjar praktiken.


Älsklingen fick craft tjocka överdragskläder av mig. En mugg med gofisen på från honom, presentkort på allsport och en slipover från sina svärföräldrar, presentkort på skidtunneln från sin måg, en tomte och ikeagaljar från sin faster i Tronheim och Patrik Sjöbergs självbiografi från sina föräldrar.






Lite smått och gott fick vi tillsammas från älsklingens föräldrar.

Trevlig fortsättning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0