Huvudvärk!


Kände mig bättre från förkylningen i fredags så i lördags blev det en kort lugn skidtur i Mattila innan vi drog på julbord på eftermiddagen. Det kändes rätt bra i kroppen när vi åkte så imorn är det tänkt att vi ska dit igen och då ska morfar vara barnvakt själv för första gången :) Men idag har jag haft huvudvärk igen så vi får se om det blir något av det. Konstig huvudvärk jag har som inte ger sig. Det måste vara något virus jag har i kroppen. I alla fall så var vi på julbord igår i Gräsmark med familjen. Det var hur god mat som helst. Det fanns mkt sorter som jag gillade. Är nog det godaste julbordet jag varit på hittills ( förutom mammas då förstås ;) ) Minns inte allt men det fanns bland annat över 10 sorters sillar, gubbröra, rökt ren och älg, rökt och kokt julskinka, hemgjord senap, älgkorv, renkorv, olika sallader, kokt lax, gravad lax, rökt lax, matjesilltårta, skagentårta, ägghalvor med räkor, hembakat bröd, viltpaté, skaldjurspaté, rostbiff, prinskorv, köttvullar, bryselkol, potatis, frestelse, omelett med spenatstuvning, revbenspjäll, lutfisk, ett gigantiskt fat med frukter och ost och kex, ris a la malta med saftsås, massor av julgodis.
Gissa om vi var mätta efteråt :P Vi rullade nästa ut.

Gofisen siktade in sig på ölen ;)

Idag har det blivit en promenad runt borejoggen med familjen. Det var då huvudvärken började så nu tänkte jag testa och se om det hjälper med två stycken bamyl brustabletter. De brukar vara effektiva mot huvudvärk...
Har bakat en till sort julgodis idag: mintkrisp. Så nu har jag bara knäck och pepparmintskarameller kvar att göra.





Recept: (jag gör dubbel sats)

100 g marabou mint
100 g mörk blockchoklad
100 g guldnougat
2 msk smör
3 dl start naturell

Gör så här:
Smält all choklad och smör i en skål över vattenbad. När chokladen är smällt, ha i start.
Fördela i ischokladformar och låt svalna.

Nu ska jag börja med middan. Det blir grillad kyckling, crisscuts, creme fraische paprika chili och kokt broccoli till middag.


Dagens gofis :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0