Pyntat granen!


Nu äntligen är vi klara med pyntandet i hemmet så imorn återstår griljering av julskinkan, skala räkorna som vi ska ha på ägghalvorna och till stuvningen på omeletten. Har också lite städning kvar att göra. Ikväll tog vi in granen som älsklingen fixat och vi har nu pyntat klart den. Det är första gången vi har en äkta gran. Ifjol brydde vi oss inte om nån gran när vi höll på och renovera. Så här blev resultatet.

Rött och guld är färgerna i granen. Har köpt guldkulor på ikea och röda små stjärnor på jotex och resterande pynt har jag lånat från mamma.

Idag var vi och hälsade på älsklingens mormor. Eftersom hon inte firar jul med oss så brukar vi gå dit med en liten julklapp innan julafton. I år fick hon en egengjord kalender med foton mest på gofisen men även någon månad där jag och älsklingen är med. En burk med julgodis hade vi också med.


Imorn är det dan före dopparedan och då ska vi nog spela bingolotto på kvällen. Vi har inte köpt någon lott än men det går ju att köpa på nätet och skriva ut. Vi ska ju fira jul hemma hos oss i år så då känns det ju extra kul att ha julgran och julpynta. Skönt att inte behöva förflytta sig någonstans när man är mätt och stinn efter julmaten och att slippa sätta sig i en kall bil när man ska hem. Det enda jobbiga är ju att det är jag som ska fixa julmaten i år. Är van att det är mamma som fixar och ordnar. Visst brukar jag hjälpa till men det blir inte samma sak som att ha huvudansvaret :P Mamma tycker iaf att det ska bli väldigt skönt att inte behöva ordna i år och jag misstänker att älsklingens mamma känner likadant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0