Resan bokad!


Idag har jag varit på fotvård som jag fått i present av älsklingen. Har så mkt förhårdnader på hälarna så det behövdes verkligen. Nu är fötterna lena som babyfötter. Hon skrapade, filade och använde flera olika aparater för att få fötterna mjuka så nu ska jag försöka hålla efter och göra eget fotbad en gång i veckan och fötterna ska smörjas varje kväll. Däremot tråkigt nog har jag lyckas få någon typ av skavsår ovanför högra fotens ankel. Vet inte hur jag fått det men det började med att jag kände mig öm där på julaftonskvällen och då såg jag att det såg ut som ett brännsår ca 1x3 cm. Då satte jag på tegaderm över det och lät det va dumt nog. Tre dagar senare alltså igår gjorde det ondare så då tog jag bort kompresen och då var såret alldeles skinnflått och varigt. Så igår kväll tvättade jag såret och sen luftade jag det över natten vilket jag borde ha gjort från början. Älsklingen tror att det läker av sig själv men hon som gjorde fotvården tyckte att det såg så infekterat ut att jag borde åka in till vårdcentralen. Hade inte tid att göra det idag då vi skulle till Karlstad efter fotvården så jag avvaktar och väntar och ser hur såret ser ut imorn. Hos fotvården tvättade hon och la om såret med sorbact och om jag tvättar det ikväll och luftar det inatt så hoppas jag det läker av sig själv. Börjar det gå röda strålar ut från såret så får jag väl åka in :P


Dagens outfit ;)

I Karlstad började vi med att luncha på bergvik. Det är så skönt att gofisen kan sitta i barnstolar nu utan problem så vi slipper ha honom i famnen hela tiden. Efter lunch blev det ett besök till kronans droghandel. Vi passar alltid på att hämta ut recept när vi är i Karlstad p.g.a av de långa väntetiderna i Torsby. Efter det så besökte vi resia som var anledningen till varför vi åkte till Karlstad. Vigseln är sedan i söndags bokad till 3/12 2012 och idag har vi även bokat resan. Vi åker den 28/11 med vingresor och ska första vecka på på ett hotell som heter Puerto Azul som ligger högt ovanför Puerto Ricodalen på Gran Canaria. Hotellet ligger på ett berg så det är himla vacker utsikt från balkongen utöver Atlanten.


Bara hav så långt ögat når. Det ska vara ett familjevänligt hotell med bra standard.


Två stora pooler + en barnpool har hotellet. Poolområdet har även jacuzzi.


Tvårumslägenheter med stor balkong som har två stycken solsängar och utemöbler.




Det ingår all inclusive i priset och det är underhållning på hotellet varje kväll :) Skönt när vi reser med barn att lite bättre standard på boendet.

Andra vecka så byter vi ort och hotell så att vi får se lite mer av ön. Då ska vi bo i Puerto Morgan på ett hotell som heter Mogan Valle. Den byn är lite lugnare än Puerto Rico. I Puerto Rico är det lite mer liv och utbud av restauranger, uteliv och shopping. Det är ca 5 km mellan orterna så det går lätt att ta sig in till Puerto Rico ändå. Det finns ändå lite shopping och restauranger på den byn. Nära till stranden är det även från Mogan Valle.


Hotellet "Mogan Valle"






Andra veckan bokade vi bara frukostbuffé. Vi kommer trots att vi har all inclusive första veckan att gå ut och äta på restaurang i byn ändå några kvällar. Vi hade sett ut det hotellet i Puerto Rico och det gick endast att boka med all inclusive och det kan ju vara skönt ändå att ha speciellt när man reser med barn. Vi fick bekräftelse på mejlen i eftermiddag att resan är bokad så nu är det klart att det blir av utomlandsbröllopet :) Nu återstår det roliga som att se ut bröllopskläder till oss och ring till mig. Funderar på att kanske klä gofisen i sjömanskostym istället för vanlig kostym, vi får se... Brudbukett och fotograf ska vi boka genom svenska kyrkan. Ser så mkt fram emot resan och längtar redan trots att det nästan är ett år kvar.


Hittills så verkar det som att mina föräldrar, älsklingens föräldrar, min bror, älsklingens bror med fru, älsklingens kusin med familj och Maria och Peter blir med. Eventuellt min faster och farbror också. Vi hoppas självklart på fler. Det är ju långt kvar och Puerto Rico har massvis av hotell som de flesta charterbolag flyger till så det finns tid att tänka. Tänk att om ett år när vi reser så är gofisen hela 1 år och 7 månader. Då är det nog full fart och spring överallt :)

Kommentarer
Postat av: Maria

Spännande!!!!Synd bara att det är så länge kvar. =)

2011-12-29 @ 09:30:16
Postat av: Zaga

Fin blogg, jag vill också åka utomlands! :)

2011-12-29 @ 09:45:58
URL: http://zaganilsson.blogg.se/
Postat av: Sara

Gud så härligt det ser ut! Önskar att jag kan vara där. Mattias hälsar att ni får höra av er om ni behöver en annan fotograf ;)

2011-12-29 @ 13:24:29
Postat av: Mammas Gofis

Maria: Ja vi önskar att vore snart men samtidigt då hinner man längta och se fram emot resan mer.



Zaga: Tack, ska kika in på din blogg strax :)



Sara: Hoppas att ni kan bli med :) Det vore jätte roligt.

Det är bra att veta, vi har inte bokat någon fotograf än så vi ska kolla upp budget och lite priser först.

2011-12-29 @ 19:21:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0