Storhandling!


Var iväg till Toria och handlade förrut så nu har vi mat fram till nästa torsdag. Ska iväg en sväng till Toria igen ikväll då jag, Maria och Frida ska handla till nyårsmiddan imorn. Det var mkt folk som handlade samtidigt. Alla kassorna var öppna men ändå var det långa köer. Hoppas att det är lugnare ikväll.




Upptäckte att gofisens välling som vi brukar köpa i 5 litersförpackning även finns i 30 litersförpackning. Den blir halva priset per liter så den köpte jag istället idag. När man får barn så får man massa erbjudanden och rabattkuponger hemskickat i brevlådan. Bl.a. från nestlé, semper, libero och pampers. Nu hade vi kuponger med köp 2 blöjpaket och få 50 kr rabatt och på vällingen hade vi 25 kr rabatt. Det gäller att utnyttja så mkt som möjligt :)

När jag kom hem från handlingen hade älsklingen lagat blodpudding med bacon. Ikväll blir det enchiladas med kyckling. Mums!


Känner mig riktigt sockerberoende just nu. Efter varje måltid får jag ett enormt sötsug som vinner över mig. Det brukar vara så under juletider och då finns det ju så mkt hemma som allt julgodis jag bakat, chokladkartonger och massor av kaffebröd. På nyårsdagen ska jag och älsklingen försöka få bättre rutiner. När jag storhandlade så köpte jag hem lite nyttiga mellanmål som vi ska kunna ta för att hålla blodsockret på jämnare nivå. Men jag är beredd på att första veckan kommer att bli jobbig så då får man ta fram viljan där inne. Efter en vecka brukar det värsta vara över. Ska bara ha sockerförbud en vecka för att bli av med sötsuget jag har efter måltiderna sen får det bli sötsaker i rimliga mängder.


Traktortåget som gofisen fick i julklapp har blivit en favorit. Det är första leksaken han har med ljud. Bonden brukar han plocka ur och smaka på :P




Han har börjat ta upp knäna som om han försöker krypa men orkar inte lyfta överkroppen. Men det är nog inte så länge tills han kryper.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0