Lucia!


Trodde att jag skulle sova bort huvudvärken men vaknade imorse med fortsatt huvudvärk. Konstigt för jag brukar inte ha värk så länge och det brukar alltid hjälpa med en värktablett men inte denna gång. Så idag har det inte blivit mkt gjort. Lika bra det för det är ishalka ute så det går ändå inte att promenera. Vi sov middag hela familjen på eftermiddagen så nu känner jag mig lite piggare  och huvudvärken är nästan borta :) Älsklingen är och tränar nu så jag har bakat kladdkaka när han varit borta. Kände att jag behövde muntras upp lite för det är så tråkigt att vara sjuk.



Gammelmormor har köpt badblöja till gofisen i julklapp så nu ska vi dra till badhuset snart igen. Jag hjälpte henne att köpa dem på badhuset. Det var ganska utplockat i storlekarna men jag hittade en mörkturkos som var fin.

Det blev den med bamsemotiv på i stl. 10-13 kg. Det stod 12-18 mån på dem men då skulle de garanterat vara för små så gofisen är nog stor för sin ålder. Kollade i gamla bvc-anteckningar från när jag var liten och då vägde jag 10,3 kg som ett-åring. Vi ska snart på 8 månaders kontroll med gofisen och jag tänker att han väger drygt 10 kg nu så han är riktigt stor. Men man får tänka på att han vägde 1 kg mer redan vid födseln och han är rätt lång också.

Dagens gofis ;)

Idag är det ju Lucia och vi kollade på ett vackert luciatåg på nyhetmorgon idag. Det var lite roligt att det var en mörkhårig tjej som var lucia för det har varit så mkt blondiner genom åren både i skolan när jag växte upp och även större luciatåg som visats på tv. Tänkte sätta på gofisen sin tomtedräkt idag när det är lucia men det var älsklingen som klädde på honom imorse så det glömdes bort. Vi har iaf tagit julkort med tomtedräkten på som jag skickade iväg i söndags.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0