Boxning!


Idag har vi hunnit med en promenad runt borejoggen. Sedan kom mormor på besök för att samtidigt hämta upp Dolly. Hon var ledig idag för att fixa och ordna inför 50 årskalaset imorgon. Samtidigt som hon är här kommer farmor på besök och med sig har hon en icakasse med trattkantareller :) Så nu har jag rensat och förvällt svamp medans gofisen sovit middag. Vi ska göra pizza ikväll så det kommer nog bli smaskens att ha trattkantareller på den. Till efterrätt har jag bakat pollykaka. Det ska bli spännande att se hur den smakar. Smeten var iaf god ;) Nu ska jag dra dammsugaren ett varv innan jag ska iväg på boxning med Frida. Kommer nog ha världens träningsvärk imorgon :P







Pollykaka

175 gram mörk blockchoklad
175 gram smör
2 dl socker
3 ägg
300 gram (1 ½ påse) Polly
½ dl vetemjö
2 tsk kaffe

Smält blockchoklad och smör. Vispa ägg och socker pösigt. Rör ner blockchoklad och smör och därefter även Polly, vetemjöl och kaffe.Grädda kakan i en form med löstagbar kant på 175 grader i 30-35 minuter. Låt gärna kakan stelna till dagen därpå. Servera med grädde eller glass.


Dagens outfit ;)

Kommentarer
Postat av: Andreas

Pollykakan var supergod!

2011-11-04 @ 18:53:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0