Första tanden!


När jag kom hem från vår promenad runt borejoggen tyckte jag att jag såg något misstänkt i munnen när gofisen låg på sängen och jollrade. När jag kikade lite noggrannare såg jag att det var ju en tand som börjat titta fram på nedre tandraden i mitten. Har läst att första tanden vanligtvis brukar komma vid 7-8 månaders ålder. På torsdag blir ju gofisen sju månader så det känns skönt att han inte är sen. Inte för att det skulle spela någon roll, de kommer ju när de kommer. På babymassagen pratade vi om att förstagångsförälder generellt brukar vara mer stressade när det gäller barnets framsteg som att bli stabil i nacken, sitta själv, få tänder, krypa och gå. Medans de som hade fler barn snarare ville bromsa upp och inte ville att det skulle gå för fort. Egentligen så vore det ju bara skönt om gofisen väntade med att krypa och gå för då blir det ju lugnare för oss ;) Han hinner ju gå tillräckligt ändå i sina dar. Nu sover gofisen och älsklingen middag så jag ska dra mig ut och träna en timma. Idag blir det rullskidor 4 varv på banan. Det brukar ta mellan 57-60 min.

När jag skulle ge gofisen spagetti och köttfärsås idag så nös han när jag stoppade in skeden i munnen så det sprutade mat överallt :P Det var bara att torka och slänga kläderna i tvätten. Nu har han på sig me&i kläderna med uggelmotiv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0