Grattis gofisen på 7 månaders dagen!


Idag blev gofisen hela sju månader. Det har hänt ganska mycket senaste månaden. Han har blivit väldigt stabil i ryggen och sitter själv nu. Han säger ma-ma-ma-ma och har börjat få sin första tand. Det är så spännande att följa hans utveckling. Undrar om man blir lika exalterad med nästa barn när de får första tanden? Det är nog speciellt med första barnet eftersom då upplever man ju allt för första gången. Idag har vi tagit det riktigt lugnt. Blev ingen promenad idag eftersom jag hade ingen lust. Kom att tänka på att mina långpromenader är nog väldigt nyttiga för gofisen för annars får han ju ingen frisk luft förutom när vi går till och från bilen ibland. Han vill ju inte sova utomhus i vagnen annat om den är i rörelse så jag kommer nog fortsätt att försöka komma ut en tur nästan varje dag. Imorn blir det nya tag igen. Då ska jag även boxas med Frida kl. 17.

Gjorde några ärenden på byn efter att älsklingen kommit hem från jobbet. Fixade klart älsklingens present och hämtade julkorten som hade kommit. Vi ska göra egna julkort med kort på gofisen och de hade kommit med posten idag. Sedan var jag även inne i chokladbutiken för att köpa extradelar till ljuslyktan jag fick av Frida när hon var här på middag sist. Jag köpte en julig variant att ha nu.

Så här såg ljuslyktan ut som jag fick av Frida.



Så här blev den nya varianten. Vilken smart idé att kunna välja sina egna färger. Samma ljuslyka men kan ändå varieras. Det är faktiskt första gången jag är inne i chokladbutiken. Ska nog ta mig en tur dit snart igen och pröva lite choklad. Det var stort utbud av praliner och olika chokladkakor. Tror att det är i sysslebäck de tillverkar chokladen.


Idag ville han inte titta in i kameran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0