Tandläkarbesök!


Det blev den vanliga turen runt borejoggen med barnvagn och vovve på förmiddagen. Kikade in en sväng hos mormor under promenaden. Hon ville träffa sitt barnbarnsbarn som hon inte sett på över en vecka. Det var riktigt kallt idag. Termometern visade -4 grader vid kl. 9 så jag klädde på gofisen rejält med dubbla mössor och långkalsonger så han inte skulle frysa. Snart ska jag iväg till tandläkaren eller rättare sagt tandhygenisten. Jag ska bara göra en vanlig undersökning idag men tandläkaren ska kika in och kolla på mina plasttänder för att se hur han ska gå till väga när jag ska byta ut dem till porslinsfasader. Tänkte äntligen fixa dem nu innan jag börjar praktiken och har tid. De har blivit så fruktansvärt gula med åren så det behövs verkligen. Synd bara att inte mamma och pappa tog barnföräkring på mig när jag var liten för då hade jag inte behövt betala. Egentligen borde mamma betala eftersom det var hon som lämnade mig ensam på skötbordet :P Hon var bara borta några sekunder denna förmiddag men ändå låg jag på golvet när hon kom tillbaka. Som tur var gick det relativt bra. De trodde först att jag punkterat lungan eftersom jag blev alldeles tyst och det rann blod nedför mungipan. Så de drog direkt till akuten med mig men där konstaterade de att inget var fel så de skickade vidare oss till tandläkaren eftersom jag slagit ut en tand. Då var jag bara ett år. Efter denna händelse har jag varit flertalet gånger hos tandläkaren under min uppväxt där de försökt göra allt för att få ordning på mina tänder. Även fast det bara var en tand som slogs ut så blev det skador på tre tänder och två av dem blev även påverkade efter mjölktänderna lossnat och de nya växt ut. Efter att ha bränt fram den ena framtanden förökt dra ner dem med tandställning fick det till slut bli plasttänder. Plast missfärgas lätt av kaffe, te, läsk rödvin men porslinsfasader missfärgas inte.


Så här vita tänder skulle jag vilja ha. Nästan så man bländas, hehe ;)


Dagens outfit :) Idag var det svårt att få gofisen att sitta still.


Dolly har sina egenheter för sig. Hon brukar ligga på rygg när hon vilar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0