Tillbaka till vardagen!


Igår eftermiddag kom jag hem från min weekend i sthlm. Jag hade det super trevligt men som vanligt går tiden alldeles för fort. På fredagen så blev det myskväll hemma i Sara och Mattias lägenhet. Vilken fin lägenhet de har. Den låg på södermalm och de hade utsikt över hammarbykanalen. Det var ett lugnt bostadsområde eftersom de bodde på en sidogata från huvudvägen. Lägenheten var verkligen i toppskikt med kaklat badrum och klinkers med golvvärme. Köket såg också nyrenoverat ut i modern stil och diskmaskin hade de också. Förstår att du trivs Sara :) På lördag så promenerade vi in till stan. Det är inte så långt in till centrum från söder och samtidigt fick man se en del av söder och gamla stan. Sara berättade att det bodde runt 80 000 på söder. Det är ju nästan hela värmlands befolkning bara i en stadsdel. Men som man hört innan så är folket på söder ganska avslappnat. Här var det inga äldre damer som gick i päls eller kvinnor med gucciväskor så man kände sig mer som hemma i denna stadsdel. Självklart blev det shopping men tiden gick fort så vi hann inte så mycket. Det blev mest till gofisen. Vi sprang i affärer ändå tills de stängde och sen drog vi till en pub på söder där vi satt i några timmar innan vi drog till lägenheten och hade myskväll med film och lösgodis. Ingen av oss kände för en utekväll utan vi ville umgås när vi ses så sällan så det känndes alldeles perfekt att köpa någon drink på puben och sen dra hem.


På kappahl köpte jag en väst och gråa finbyxor till Theo som han ska ha på julafton och nyåraftton. Den röda flugan hade min bror när han var liten och den vita skjortan har vi fått låna från älsklingens kusin som har ett barn som är 4 månader äldre. Perfekt att vi får låna så mycket kläder från dom.


Den övre randiga tröjan är också från kappahl i stl. 86 och den nedre marinblåa tröjan är från Zara i stl. 80
Har inga tröjor i större än stl. 74 så nu har gofisen att växa i.


Fem matlådor till gofisen från granit. Julstjärna till julgranen från åhlens och två stycken reseglas/muggar från designtorget. Den turkosa är ihopfälld och ser ut som en hockeypuck och den svarta visar hur den ser ut när man fäller ut den. Det var allt som blev shoppat i helgen. Som ni ser blev det mest till gofisen. Jag tänkte använda något gammalt till jul och nyår till mig själv. Visst är det roligt att ha ny klänning men nu när jag gått ner alla gravidkilorna så passar någon gammal klänning jag har i garderoben. Jag har köpt ny nyårsklänning de senaste fyra åren så någon av dem borde duga...Längtar så mycket till julen. I år ska vi vara hemma hos oss för första gången så det känns riktigt roligt att julpynta och skaffa julgran. Det blir nog en sväng till karlstad och ikea för julklappsinhandling och inköp av julpynt. Ikea har ganska mycket julgranspynt.


Dagens outfit ;)

Kommentarer
Postat av: Sara

Sötis! Vad fint du beskrivit vår lya. Jag får dock revidera invånarantalet till hela 120 000..(!)

Hoppas du och gofisen mår bra, längtar efter att träffa er! Kram

2011-11-21 @ 08:46:48
Postat av: Mammas Gofis

Er lägenhet var verkligen super fin :) Oj, är det så många som bor på söder. Nästan mer än hela värmland då, hehe.

Saknar dig och längtar tills vi ses igen. Kram

2011-11-21 @ 15:54:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0