Bakdag!


Igår kom farmor och farfar på besök efter jobbet. Farmor hade gjort en present till Theodor på 6 månaders dagen. Hon hade suttit uppe natten innan för att bli klar.


Denna fina tröja hade hon stickat. Den var i stl. 9 månader och vi trodde att den skulle passa nu då Theo är så stor för sin ålder men han drunknade nästan i den :) Sedan fick han även tre par nya strumpor att växa. Tänk att vår lilla gofis blir firad så varje månad. Han är redan bortdskämd.

Efter deras besök drog jag till skidtunneln för att träna. Jag fick presentkort att åka i tunneln när jag fyllde år. Har inte åkt i tunneln på två år så det var inge vidare att börja på en höstdagseftermiddag. Det gick något fruktansvärt tungt. Det gled knappt själv i nedförsbackarna. Jag hade dessutom dåligt fäste. Det gick inte att saxa bredvid för det var så mjöligt så det var lika bra att stå kvar i spåren trots att det var så bakhalt. Hade lust att gå ut efter ett varv för det var så tråkigt men jag kämpade på i en timme iaf. Just nu känns det som jag aldrig vill in i tunneln igen. Det är roligare att träna ute i spöregn men jag ska ge det en chans till då jag ska byta till ett par mjukare skidor. Förhoppningsvis får jag då fäste iaf. Det vore allra bäst att åka på förmiddagar då spåren är nydragna och mer fasta men tyvärr är det inte praktiskt möjligt nu.


Idag har jag bakat chokladsnitt och nötdrömmar. Det var inte så lätt då gofisen har varit grinig på senaste tiden. Han är knappt nöjd i famnen nuförtiden så han var knappast nöjd att sitta i matstolen. Vi skyller på mormor och morfar som skämde bort honom när vi var till Tallinn ;)



Självklart blev det några smakprov till eftermiddgasfikat :)

Idag kom dessutom gåstolen som vi beställde i lördags. Även om det är i tidigaste laget så var vi tvungen att pröva den.

Den hade både ljud- och ljusfunktioner men trots att vi hade det lägsta läget så nådde inte gofisen ner till golvet :P Kanske därför den var på rea. Om ett par månader så blir den perfekt.


Dagens outfit :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0