Charlottenberg!


Idag blev det en tripp till Charlottenberg. Andreas kusin ville ha med mig som sällskap och det tackar man ju inte nej till. Har varit där en gång tidigare med älsklingen för snart två år sedan men hade glömt vägen dit så jag skrev ut en karta och vägbeskrivning på hitta.se. Det hade jag dock inte behövt då det var skyltat hela vägen, men men, bättre att vara på den säkra sidan :) Det var iaf roligt att åka dit som omväxling till Karlstad och dessutom mycket vacker natur på vägen. Skulle nästan ha stannat och tagit en bild men det gjorde jag inte...Hade inte tänkt shoppa så mycket utan mer följa med som sällskap och hjälpa till med barnen. Men det är svårt att låta bli så självklart kom jag inte helt tomhänt hem. Vi började med rusta.


Här köpte jag hushållsartiklar som flytande tvål, näsdukar, kökssvampar, sköljmedel och en kortlek.
Därefter bar det av till shoppingcentrat och mycket av tiden gick åt att byta blöja och ge gossarna mat. Tror vi var inne fyra gånger i skötrummet och bytte blöjor. De bajsade ner sig i omgångar :P Sedan så skulle vi själva få i oss något i magen efter att gossarna ätit så vi hann bara med tre butiker innan vi var tvugna att åka hem. Skopunkten, kappahl och h&m blev det.


Köp 3 betala för 2 på kappahl. Camilla tipsade mig om att när man använder tröjor så kan man ha en linnebody under så att det inte glipar i ryggen. Superbra tips då Theo fått några tröjor från sin mormor och även en fbk tröja från sin pappa som jag försökt använda men de åker upp så blir det kallt åt ryggen. En body med isbjörnar och turkosa mjukbyxor i stl. 80 blev det även härifrån.


Fleecemössa för 20 kr på kappahl, impregneringsspray från skopunkten som jag ska använda på min nya vinterjacka, polokrage från h&m och 3 bodys för 99 kr i stl. 80, även dom från h&m.

När jag kom hem hade älsklingen lagat kyckling med ris, gott. Nu är jag så trött efter denna heldag i Charlottenberg så jag ska nog ta och lägga mig och läsa innan jag somnar.
Ha en fin kväll /Linn

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja shopping med barn är inte alltid det lättaste. =)

2011-10-12 @ 09:52:28
Postat av: Mammas Gofis

Nej, och jag har ju blivit så bortskämd tidigare med hjälp från dig när jag varit och shoppat i Karlstad :)

2011-10-12 @ 16:21:20
Postat av: Maria

Det gör jag mer än gärna! Säg bara till när du har vägarna ner. =)

2011-10-12 @ 23:11:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0