Uppe med tuppen!


Vaknade tidigt i morse så nu sitter jag i soffan med en kopp te och Camilla Läckbergs nya roman "Änglamakerskan" och väntar på att gofisen ska vakna :) Jag gillar hennes böcker. De är spännande och lättlästa, samtidigt som de inte är för råa för att vara deckare. Förra veckan läste jag ut Patrik Sjöbergs biografi "Det du inte såg". Den var gripande så jag kunde inte släppa boken så på två dagar var den utläst. Den handlade om hans uppväxt och liv inom friidrotten. Hans tränare utsatte honom för övergrepp som barn. Detta kunde man se formade honom genom hela hans karriär och resten av livet. Fy vad hemskt och jag tänker samma sak som Sjöberg nämde i boken "hur kunde ingen se vad som pågick"? Hade detta hänt mitt barn skulle jag aldrig förlåta mig som förälder. Jag kan iaf rekommendera denna bok.

Efter att Theo har vaknat och fått gröt blir det nog en promenad runt borejoggen. Sedan ska jag göra några ärenden på byn på eftermiddagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0