Imorgon börjar det :)


Melodifestivalen såklart. Nu kommer jag att sitta bänkad framför tv:n på lördagkvällar kl. 20 sex lördagkvällar framöver. Det är en riktig höjdpuknt varje år att få se melodifestivalen. De som känner mig vet hur viktigt det är för mig att följa detta ;) När jag träffade älsklingen försökte jag förklara hur intresserad jag var av att följa melodifestivalen men han förstod inte riktigt hur viktigt det var förrän vi hade ett riktigt gräl om vad vi skulle se på då 3-milen i OS i Vancuver krockade med 4:e delfinalen. 4:e delfinalen är ju den viktigaste delfinalen att följa. Det brukar ju kallas dödens startgrupp och de bästa brukar nästan alltid placeras i denna delfinal. På den punkten vek jag inte ner mig. Om jag inte får se på melodifestivalen då stannar jag hemma sa jag :P. Vi var nämligen bortresta denna helg då det var tjejvasan och öppet spår och i stugan trodde vi att det skulle finnas en tv. Då började älsklingen argumentera att min pappa som skulle med och valla också ville se skidåkningen och då var det 2 mot 1. Det visade sig sen att vi grälat helt i onödan för jag drog till Uppsala efter Tjejvasan på lördagen då jag hade uppgifter eller tenta eller nåt på måndagen och i stugan uppe i Sälenfjällen som älsklingen och pappa bodde i natten före öppet spår fanns det inte ens någon tv :P Totalt meningslöst gräl förutom att nu vet älsklingen vad jag ska se de kommande sex veckorna år efter år ;) Nu har vi dessutom två tv i huset :D

Dessa ska tävla imorn:
Deltävling 1 i Växjö den 4 februari
1. Sean Banan – "Sean Den Förste Banan"
2. Abalone Dots – "På väg"
3. The Moniker – "I Want To Be Chris Isaak ..."
4. Afro-Dite – "The Boy Can Dance"
5. Dead by April – "Mystery"
6. Marie Serneholt – "Salt And Pepper"
7. Thorsten Flinck & Rev... – "Jag reser mig igen"
8. Loreen – "Euphoria"

Har ingen aning om hur det kommer att gå då jag inte hört låtarna men Loreen och The Moniker som var med ifjol hade bra låtar så vi får se om de kan leva upp till förväntningarna imorn. Sean Banan, hehe kommer nog bli underhållande att se men inget som borde vinna. Dead by April tror jag att det kan gå bra för då det brukar gå bra för etablerade rockband och de har väl blivit ganska stora på senare tid. Men Afro-Dite och Marie Sernholt tror jag inte på i år utan att ha hört deras låtar. Kan Thorsten Flinck sjunga? Det blir nog också ett kaffepausnummer. Abalone Dots har jag aldrig hört talas om.


Dagens gofis :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0