Ledigheten är slut!


Idag startade min praktik på Kronans Droghandel i Torsby. Började kl. 8 med ett möte med personalen. Därefter hade jag möte handledaren och då gick vi igenom min studieplan och andra detaljer som tystnadsplikt, rutiner på apoteket, schemat mm. Den 29:e juni i år blir jag klar med min praktik och kan ansöka om apotekarlegitimation hos socialstyrelsen. På vägen dit måste jag dock klara en del moment. 1:a mars ska första inlämningsuppgiften om kundkommunikation in. Jag slipper dock att läsa författningarna då jag läst den som fristående kurs för ett år sedan, vilket innebär 8 timmar mindre arbetstid i veckan + ingen tenta på universitetsvecka 1 i Uppsala :) Skönt med en mjukstart. När jag kom hem idag ville jag bara pussa och umgås med min lilla gofis. Han ska få så mkt tid jag bara kan ge honom när jag kommer hem om dagarna. Hoppas att han inte tror att jag överger honom nu när jag försvinner om dagarna. Gofisen har sovit dåligt de sista nätterna så vi har blivit väckta många gånger varje natt så nu ska vi pröva att öka på mängden mat på kvällen. Sist vi gjorde det så spydde han efteråt men nu känns det som att det är dags att pröva igen. Har kännt mig trött idag p.g.a. det och det var mkt nytt att lära sig idag på praktiken så det snurrar i huvudet. Vi har bestämt att jag ska sova på övervåningen i natt så får älsklingen ta gofisen om han vaknar. Känner att jag behöver vara pigg på praktiken när det är så mkt att ta in.
Jag kommer att vara på apoteket mellan 9.15-17.00 fyra dagar i veckan till första universitetsveckan i mitten av mars. Skönt att vara ledig en dag i veckan :)


Kvällens gofis i pyjamas :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0