Snart helg!


Nu har jag gjort två dagar på min praktik och det är faktisk roligt nu i början när allt är nytt. Det känns som att jag lärt mig väldigt mkt på bara dessa få dagar. Jag har fått gjort iordning rester själv som handledaren sedan kontrollerat och godkänt, fått suttit bredvid och hjälpt till vid expediering av receptbelagda läkemedel och även själv fått sitta och expediera receptbelagda läkemedel då handledaren suttit bredvid och sedan godkänt. Det som känns mindre roligt är att jobbet på apotek är uppbyggt på så mkt teknik. Man använder väldigt lite sina farmaceutiska kunnskaper utan här gäller det att kunna med datorn och det nya datasystemet. På bara dessa två dagar jag varit där känner jag mig less på TLV som bara ändrar och ändrar till det billigaste alternativet. Kunderna blir ju förvirrade då de ena gången får Selekoen ZOC och andra gången Metoprolol depot. Även om man förklarar att det är likvärdigt och att TLV bedömt det som utbytbart så är det svårt att smälta för kunden när de inte känner igen namnet.

Gofisen och jag sitter i soffan medan älsklingen är och ser på hockey hos mina föräldrar. Jag har lagat spagetti och köttfärsås till gofisen ikväll som jag ska mixa sen och ha i matlådor. Vi tog upp de sista matlådorna när vi skulle till Sälen och han älskar den maträtten :) Han brukar äta det var 3:e dag. Jag handlade efter jobbet idag på Toria och köpte även tre stycken tidningar som jag ska läsa ikväll. Vi får dock se hur mkt som är kvar av dem för gofisen är väldigt intresserad av att bläddra, knyckla ihop och smaka på tidningarna :P


Först blev det Bild.


Sedan blev han intresserad av Amelia brud och bröllop :)



Trackback
RSS 2.0