Söndag!


Hade tänkt att ha en riktigt lugn helg men det har gått i ett hela helgen så nästa helg tänker jag inte boka in något förutom god mat och melodifestivalen och massor av kvalitetstid med gofisen :) Gofisen vaknade runt kl. 8 imorse som har blivit standard de senaste veckorna. Vi gick en promenad på en timme på förmiddagen Marie, älsklingen och gofisen. Maries kille Henrik var och såg på svenska rallyt som gått i helgen. Sedan kom Maria en kort stund på besök för att visa upp hennes och Peters hundvalp på 11 veckor som heter Charlie. Hur söt och go som helst. Får ta mig en tur till Karlstad snart så jag får se mer av Charlie :) Efter att gästerna hade åkt så drog jag till Hovfjället och åkte två varv på milbanan. Det var solsken och två minusgrader så med andra ord perfekt skidväder :) Har ju inte tränat så mkt senaste veckan då jag varit förkyld så det kändes som att jag fick en endorfinkick när jag kom hem. Mådde så himla bra efter skidturen :) Ska försöka hinna med ett träningspass under veckan också innan det blir boxning på fredag. Det vore skönt om jag hann träna tre dagar i veckan. Både jag och Andreas blir på så mkt bättre humör när vi får träna. Så även om jag missar en timme från att umgås med gofisen under veckan när jag jobbar så tror jag att det totalt sett blir bättre eftersom då får han en gladare mamma :D


Dagens gofis med nya tröjan han fick i julklapp av Maria :)

När jag kom hem från skidåkningen så kom svärföräldrarna på besök. Farmor hade stickat ett par raggsockor åt gofisen. Under tiden förberedde jag middan som ikväll blev älggryta med potatis. Det tog tid men blev väldigt gott. Vi har börjat veckohandla på lördagar så hela nästa veckas middagar är inhandlade:

Söndag: Älggryta med potatis
Måndag: Blodpudding och bacon
Tisdag: Laxburgare med bröd och pulvermos och räkdressing
Onsdag: Kyckling och ris
Torsdag: Lasagne (fuskvarianten som finns färdig i kartong :P)
Fredag: Take away (antagligen pizza)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0