Loreen!



Loreen tog hem årets Melodifestival. Jag hejade på henne, Molly Sandén och på Torsbybandet Top Cats. Trodde nog innan att det skulle stå mellan Loreen och Danny. Nytt för i år var att inga landskap eller län i Sverige gav några röster utan rösterna kom dels från svenska folket och dels från den internationella juryn som i år gavs från 11 olika länder. Loreen fick högsta poäng totalt av både den internationella jurryn och från svenska folket. Spännande att se hur det kommer gå i Baku i Azerbadjan 22-26 maj. Torsbypôjkera i Topcats gjorde en bra insats tycker jag. De representerade verkligen spelglädje och de slutade på en 6:e plats. Det enda man kan klaga på är klädseln tycker jag. Jag tycker att de kunde ha haft något stiligare klädsel. En äldre rockigare stil tycker jag skulle ha varit bättre som exempelvis vita skjortor med skinnvästar eller något annat...

Maria och Charlie besökte oss ikväll och såg melodifestivalen med oss :) Hennes kille var i tyskland och kollade på bil. Ska få åka med Maria till Karlstad imorn så slipper jag åka med rälsbussen. Tåget från Karlstad går 17.13 som jag ska hoppa på sedan. Uppsalaveckan börjar på måndag och jag ska först bo hos Elin och David i 2 nätter. Sedan ska jag bo hos Anna-Lena och Mathias i 2 nätter och slutligen på hotell med älsklingen och gofisen i 2 nätter. Kommer att sakna gofisen något enormt. De kommer ju på torsdag men jag har aldrig varit borta 4 dygn från honom. Samtidigt ska det bli roligt att träffa mina vänner som jag inte hinner träffa så ofta nuförtiden och få komma till Uppsala. Tiden kommer antagligen att gå så snabbt då jag har skola på dagarna och sedan kommer att umggås med vänner på kvällarna så det kommer nog inte att bli så jobbigt.

Vi hann inte åka till mina föräldrar med presenten idag för de hann hit före :P Så vi tog fika och även lunch senare här istället. Vi kollade på 5-milen i Holmenkollen på tv och sedan följde gofisen med dem hem en stund så att vi skulle få sova lite. Han vaknar ju mellan 6-7 på mornarna :P nuflrtiden så vi är alltid trötta. Älsklingen sov en stund då men jag passade på att packa inför morgondagen istället så nu stupar jag snart i säng. Ska bara visa vad mamma (mormor) hade med sig idag:


Nu är även t-shirten färdigsydd.


Mamma hade fållat upp ärmarna som var för långa.


En tröja som hon hade stickat. Den blir bra att ha till våren.


Gofisen var helt slut efter att ha varit hos sina morföräldrar. Han sov mellan 18-19.30. Sedan somnade han för kvällen vid 21.30. Jo just det. Idag har gofisen börjat krypa kombinerat med ålat sig framåt för första gången. Tidigare har han bara tagit sig ett steg framåt och mest skjuvit sig bakåt för att förflytta sig. Vi över dagligen på att stå med stöd och jag tror att han har blivit lite stadigare och fått lite bättre balans. Men att träna på att gå vill han inte utan han vill springa istället. Benen går som trumpinnor :P

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0