Ny vecka igen!


Sitter i soffan och ser på familjen annorlunda. Gofisen kryper runt på golvet och älsklingen är hos mina föräldrar och ser på hockey. Orkade inte följa med idag för det blir så sent och man vet aldrig om det blir förlängning och då blir det ännu senare. Det är första semifinalmatchen mot Brynäs idag. På onsdag visar de på tv4 sport så då kan vi se hemma men på fredag då går det på canal + så då tänkte jag bli med till mina föräldrar efter att jag och Frida har boxats.

Idag har jag varit halva dagen i egenvården och halva dagen i receptexpeditionen. Sönt att inte vara hela dagen i receptexpeditionen eftersom det krånglar mer än vanligt nu. Tydligen så har de uppdaterat dataystemet och då har det blivit något fel så nästan hälften av recepten får man ta bort och göra om från början för det står avvisat när man kommer till slutkontrollen. Det enda sättet att komma runt problemet är att öppna upp receptet igen och ta bort och börja från början :P Detta problem förekommer på alla kronans droghandels apotek eftersom vi har samma datasystem. Vi har fått ett felmeddelande på källan och de jobbar på att åtgärda det så snabbt som möjligt. Det började krångla i torsdags förra veckan så hoppas att det händer något snart. Det innebär ju att det tar dubbelt så lång tid att expediera recept när man måste ta bort och göra om när vi nästan är klara. Nu försämras ryktet på apoteket ännu mera efterom väntetiderna blir längre. Min handledare och jag står alltid där framme vid ståkanalen och hör det mesta som kunderna säger :P Datorer är bra när det fungerar, annars är det skit.

Bilder på största glädjen i mitt liv :) Det gör att man glömmer problemen på apoteket direkt man kommer hem :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0