Blåbärssoppa!


Denna magsjuka har tagit gofisen hårt. Han måste vara hemma hela veckan från dagis. Idag är han iaf helt feberfri. Annars har han spytt och haft diarré varje dag sen i söndags. Igår fick jag i honom en mugg med mjölk och två tuggor bröd på dagen men allt kom upp tillbaka :( inget har han fått behålla förutom igår kväll när han fick blåbärsoppa. Det tyckte han om och det fick stanna kvar i magen. När vi vaknade imorse drack han två muggar med blåbärsoppa och det verkar som det gått bra :) annars har han bara druckit juice sen i söndags... Gofisen som är så aktiv annars sitter bara still och helst i mammas knä och ser på teletubbies. Det är gofisens favorit barnprogram och inget annat duger. Vi försökte med Bamse för att få lite variation men då gnäller han bara "abies" vi har bara två avsnitt utav teletubbies så det börjar bli tjatigt. I ett avsnitt säger de bara tubbiekjäm (tubbiekräm) under hela programmet. Igår beställde vi en dvd-spelare på Elgiganten och några nya dvd-skivor med teletubbies från cdon.com. Vi har klarat oss länge utan dvd-spelare men nu kände vi att vi behöver en så gofisen kan se på film i framtiden. Han kommer ju garanterat att bli sjuk fler gånger och sen kan vi ju sätta honom framför tv:n när vi vill ha sovmorgon :-) det känns som vi fick ett släpp A och jag när gofisen intresserat sig för barnprogram. Gammelmormor tyckte synd om gofisen och köpte en film med Bamse i tisdags som vi fick se på datorn nu till att börja med men gofisen vill oftast hellre se teletubbies. När han blir lite större tror jag att Bamse blir intressant... Eftersom gofisen varit så mammig och vill sitta i knät så har jag inte gjort så mkt mer än att gosa framför teletubbies och torka spyor i mängder och tvätta. Jag har fått lite egentid när A kommit hem från jobbet. Då har jag sytt linnet och t-shirten till gofisen. Igår blev jag klar och lämnade tillbaka symaskinen till mamma för nu kommer jag inte sy på ett tag. Nu ska jag och mamma måla om en växasäng till gofisen. Jag är hos mamma och målar eftersom vi inte har plats nu när vi renoverar. I tisdags slipade jag och mamma sängen så nu är det dags för grundmålning. Ska visa bild sen när den är klar.

Blåbärsmustasch:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0