Magsjuka!


Ligger i sängen och väntar på att torka upp nästa spya. Gofisen har spytt regelbundet sen kl. 17 idag. Det började imorse då vaknade jag av att han spydde på mig men då trodde vi att det berodde på hostan. Sen spydde han en gång hos gammelmormor när vi var där och åt middag. Sen när vi skulle gå hem så hör jag honom säga neeeej och då kikar jag fram och ser att han spytt ner hela sig, vagnen och filten :( jag ringer mamma och ber henne hämta oss så vi snabbare kommer hem och får av honom hans nerspydda kläder. Efter ett bad somnade han efter kl. 18 men vaknade av att han började spy vid halv åtta igen och sen dess har det hållit på. Stackarn! Han säger juice hela tiden. Men det kvittar hur lite vätska vi ger honom på sked för han bara spyr upp allt. Nu hoppas vi att det var sista gången han spydde nyss och att jag får i honom vätskeersättning imorn. Tvättmaskinen går varm. Jag har ingen mer pyjamas ren trots att gofisen har fem stycken. Tur att vi har torktumlare :) undrar om vi också åker på magsjuka. Det känns som den här är aggressiv. A har lagt sig i soffan för att han ska orka jobba imorn och gofisen ligger bredvid mig i sängen.
God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0