Helga!

 
Nu har jag äntligen fått helg. Det har varit en mkt intensiv vecka. Julveckan brukar vara det och vi ligger efter på jobbet. Men nu är jag ledig till på måndag. Är ledig på julafton och jobbar nyår detta år. I år har jag inte hunnit göra så mkt inför julen. Vi har städat lite idag efter jag kom hem från jobbet så nu har jag fruktansvärt ont i ryggen. Måste nog ringa en läkare snart så kanske man kan få tid hos en sjukgymnast. Imorn ska jag städa köket, ta in julgranen och pynta den och baka julgodis. Jag kokade knäck för en vecka sen och när jag kom hem från jobbet idag så har jag gjort mintcrisp. Imorn ska jag göra ischoklad och mozartkulor. Mozartkulor har jag aldrig prövat tidigare men jag följer en matblogg: http://jennysmatblogg.damernasvarld.se/ och de såg så goda ut att jag måste testa att göra dem. Julklapparna är helt klara nu förutom att jag har några kvar att slå in med julpapper. Det känns skönt att vi inte ska vara hemma hos oss så slipper man fixa så mkt innan. Vi ska först till farmor och farfar på jullunch på julafton och sen till Victor och Anna på julmiddag. Då kommer även mormor och morfar, gammelmormor och Annas mamma och styvpappa.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0