Åska!


Vilket oväder vi haft de senaste två dygnen. Det har blixtrat och dundrat något fruktansvärt. Åskan gick runt och det har blåst storm. Igår va jag hemma hos föräldrarna när det drog igång och det blåste så det blev vågor i poolen. Vi va strömlösa i Torsby i nästan två timmar. Stackars Dolly är så rädd för åskan. Victor och Anna har börjat jobba denna vecka så Conrad stod i hundgården igår. Stackarn, men sen åkte Conrads farmor och farfar och hämtade honom så han inte skulle behövs stå ute ensam i detta väder. I söndags när jag vaknat så skulle jag ut och ta in tvätten eftersom det började regna och då luktade det väldigt mkt rök. Det första som slog mig va att det va tidigt på dagen som någon grillar men sen fick jag veta att det va skogsbranden i Sala som blåst ända hit så det luktar rök. Tänk att det kan sprida sig så långt. Hoppas att branden kommer under kontroll snart. Det är otäckt när det sprider sig snabbt och man inte får kontroll över branden. Några samhällen har t o m evakuerats :-(

Ingen färsk bild har jag idag och jag gillar inte inlägg utan bild så det får bli en gammal:
Amningskudden är det bästa och enda köpet förutom en massa barnkläder som Thilde fått. Resten återanvänds efter storebror. 

När Anna och jag va och shoppade i Uddevalla så handlade jag mestadels till dopet men en uppsättning kläder i stl. 68 att växa i kunde jag inte låta bli. Självklart blev det från min favorit "Newbie" från Kappahl som även är ekologiska :-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0