Tågtröja!


Gofisen va inte överförtjust i sin nya tröja så det fick bli byteshandel. Han ville låna min dator och se på tåg på youtube och då begärde jag att han skulle sätta på sig den nysydda tröjan för att få se på tåg. Imorse när han vaknade kom han ner till mig och såg tröjan och det första han sa "vart är tågtyget?" Då sa jag att jag sytt en tröja av tyget men det finns kvar tågtyg i garderoben. Visst är tröjan fin som mamma sytt till dig? "Nej, jag vill inte ha den" det va hans reaktion. Kan nämna att han sa likadant om tågmössan igår men nu vill han ha den på sig frivilligt. Han är emot nya saker och förändringar tills de blivit en rutin sedan brukar det gå bra. Det gäller bara att få honom att bryta gamla vanor. Det är våran utmaning med gofisen. I detta fall va det att sätta på sig ett nytt klädesplagg. Här är tröjan:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0