Vinterkängor!


Det börjar bli dags att tänka på höst/vinterkläder till gofisen nu. Thilde har det mesta redan men gofisen behöver desto mer. Imorn blir det en shoppingtur till Charlottenberg med min mamma och mormor och Thilde på eftermiddagen (fyra generationer). Mössor och vinteroverall har jag redan införskaffat men fodrat regnställ, fodrade gummistövlar, vintervantar, vinterskor och vinterjacka behöver han. Jag sydde en till mössa igår som va likadan fast fodrad med fleece som blir bra när det blir ännu lite kallare och så köpte vi en riktig varm vintermössa på rean i våras så mössor har vi för alla temperaturer :-) nu kan jag även bocka av vinterskor för nu vann jag en aktion ikväll på tradera på ett par Viking vinterkängor i stl. 27. Den sorten har gofisen haft föregående två vintrar så vi vet att de passar hans fot. Jag måste haft tur för jag har lagt många bud senaste veckorna och tyckt det blivit för dyrt när budgivningen slutat mellan 300-400 kr plus frakt. Nya kostar 799 kr men nu vann jag på 171 kr. Det får duga med begagnat när han bara har dem en halv vinter. Gofisen har varje vinter bytt storlek mitt i vintern och jag misstänker att jag måste köpa 28:or senare i vinter.

Mormor och morfar va här och hälsade på ikväll:

Kan varmt rekommendera tradera. Har handlat mkt där till bägge barnen och aldrig blivit lurad. Man ser ju betyg på säljaren och jag lägger aldrig bud på någon med betyg mindre än 4,7 (5 är max). Man kan köpa både nytt och begagnat där. 
Detta söta hårband kom på posten idag. Köpt på tradera nytt för 25 kr. Det kanske är lite stort än men det är bra för då kan hon ha det länge :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0