Bröstpump?

 
Funderar på om jag ska köpa en bröstpump denna gång. Har inte bestämt mig än så jag kanske ska avvakta och se hur min mjölkproduktion blir. Fördelen är ju att då kan jag tömma mig helt mellan amningarna så min egen produktion blir större plus att man kan frysa in och ha i reserv om det skulle behövas någon gång. Eller om man skulle ha för mycket mjölk, vilket inte verkar så troligt kan det va skönt att pumpa mellanåt. Sedan är nästa fråga om man då ska köpa en manuell eller elektrisk pump? Det skiljer ju en del i pris men det känns som det är enklare med en elektrisk och så går det nog snabbare. Andreas är inte så mycket att prata med när det gäller detta. Han är nog ganska trött på bebisprat :P I helgen fick han känna flera sparkar för första gången. Även då jag känt rörelser i 10 veckor nu så har vi aldrig lyckats tajma in så han fått känna rörelserna. Sparkarna har blivit mycket kraftigare i styrka nu de senaste veckorna :-)
Apropå nåt helt annat så berätta en skolfröken för A när han hämta gofisen på dagis idag att de upptäckt ett fall av tuberkulos på grannförskolan. Nu ska tydligen barn, föräldrar och personal testas på hela förskolan. En del personal på gofisens dagis har barn på denna förskola. Men det är ingen idé att oroa sig i onödan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0