Sammandragningar!


Har börjat känna lite sammandragningar senaste tiden. Det känns väl tidigt för det då jag har ca 3 månader kvar.  Igår när jag jobbade blev jag lite orolig då magen hårdnade och drog ihop sig direkt när jag ställde mig upp. Jag har därför sjukskrivit mig idag. Det trycker dessutom väldigt mycket och jag har värk i rygg och nedanför magen mot underlivet. Har varit lite orolig då jag inte vet om det är farligt eller inte. Försökte få tag på min barnmorska idag men ingen svarade under telefontiden så jag lämnade ett meddelande och bad att bli uppringd. När klockan närmade sig 15 och ingen ringt tillbaka så ringde jag 1177 istället. Blev då hänvisad att ringa bb. De tyckte att jag skulle avvakta och se om det gjorde mer ont eller om jag skulle få några andra symtom. I så fall skulle jag ringa igen. Annars blev jag rådd till att kontakta min barnmorska imorn. Sedan ringde en barnmorska upp mig strax före 16. Min barnmorska va tydligen inte där på torsdagar. Jag fick en tid imorn och ska även lämna urinprov. Det känns bra att få tid så snabbt och jag hoppas allt ser bra ut. Det kanske bara är foglossningen som blivit värre och att jag börjat få sammandragningar redan kanske inte är så farligt? Hoppas att jag är orolig i onödan. Just nu ligger jag i soffan och har kuddar överallt för att avlasta då jag har värk både i rygg och under magen. 

Conrad va här en timme förut när Conrads farmor och farfar skulle på ett vägmöte. Conrads husse skulle komma hem sent ikväll och matte jobbade. Här vill han hemskt gärna ha gofisens middag trots att han ätit innan han kom hit plus att jag alldeles nyss givit honom en tallrik med matrester efter lunchen :P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0