Lugn och ro!


Än så länge saknar jag inte gofisen. Nu kan jag ägna mig fullt ut åt Thilde. Igår va Thilde missnöjd från morgon till kväll men idag har det varit lite bättre. Stackarn, jag tror hon har kolik :-( Hon hade lite magknip imorse men sen somnade hon i 1,5 timme. Mamma tyckte jag skulle pröva någon dag A är hemma och kan ta gofisen att ge ersättning hela dagen och jag pumpar ut varje måltid för att se om hon mår bättre av ersättning. Då vet man om det är min mjölk hon inte tål eller om det är kolik. Jag funderar på om det kanske inte är tillräckligt med laktosfritt utan kanske ska utesluta mjölkprodukter helt? Uteslutit lök har jag gjort från och med idag. Jag lagade spagetti och köttfärssås när Thilde sov förut utan lök.  Jag kan ha ätit för stark mat ibland till lunch då jag ätit frysta thailådor när  jag inte orkat laga mat. De ska jag sluta med också. Hoppas det löser sig för nu orkar jag inte att justera kosten mer. Då skiter jag snart i amningen. Men det kan ju vara så att hon har kolik och då hjälper det inte med ersättning heller.  Det är bara så jobbigt att inte kunna trösta henne hela tiden då jag har ett till barn och han får knappt någon tid av mig ändå. Nu har han dessutom bara en vecka kvar på dagis sedan har han semester i 5 veckor. A ska bara ha 2 veckor i sommar så 3 veckor får vi klara oss själva. Bara Thilde börjar må bättre så blir det inga problem. Vi får se hur hon mår till veckan. Annars kanske det får bli ersättning nästa helg.
Babynestet börjar bli lite väl trångt. Idag hann jag klippa till och sy sömnen runt om nestet när Thilde sov. Man får ta till vara på de korta tillfällen man får :-) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0