Shopping!

 
Det blev en liten tur till Karlstad igår. Svärmor hämtade gofisen på dagis och kunde passa honom i en timma tills jag kom hem vid kl. 15. Vi hann inte så mkt då Thilde ville amma tre gånger på de fyra timmarna vi va där. Hon va inte så nöjd i barnvagnen mellanåt så det blev till att skynda sig. Hon skrek mkt igår också så nu vet jag inte vad mer jag ska dra in på än jordgubbar, choklad och mjölkprodukter? Det va ju bättre några dagar så jag trodde vi löst problemet. Idag har hon inte gjort annat än skrikigt. Synd att inte gofisen får vara på dagis för jag har ingen tid för honom när Thilde är så här. Gofisen ropar på mig " jag har kissat eller jag har spillt" då lägger jag ner Thilde och hinner två steg innan hon börjar skrika. På morgonen är jobbigast för då måste jag få i oss frukost, klä på oss, borsta tänderna och bädda sängen och under tiden ligger Thilde och gallskriker. Jag börjar bli ett nervvrak känner jag. När gofisen va bebis så va han så otroligt nöjd hela tiden så det är då mkt tuffare att ha en onöjd bebis och en trotsig treåring. Nu ligger Thilde vid bröstet där hon alltid vill ligga och gofisen ser på Pippi Långstrump...
 
A åkte iväg med några stycken till Engerdahl i Norge igår. Hans kusin har en stuga uppe på fjället som de ska vandra till och sova. Han kommer inte hem förrän på söndag. Det är första gången jag är själv med barnen på natten. Men inatt ska gofisen sova hos mormor och morfar så då blir det lugnt iaf. Vi får se hur mina nerver mår efter helgen :P jag har iaf handlat hem all mat för det går inte att handla med bägge barnen då gofisen springer iväg och härjar och är högljudd inne i affärer. Han brukar sköta sig bättre om inte lillasyster är med men som ensam vuxen går det inte....
 
I Karlstad blev det shoppat lite till Thilde på rean. Material till ett större babynest då det jag sydde blivit urväxt. Satinband till dopklänningen och så bytte jag ett klädset Thilde fick i present till två storlekar större då vi har hur mkt som helst i 62 och så tänkte jag att om jag tar 74 så passar det senare i höst och vi funderar på att kanske åka till Teneriffa i november :-)
 
Satinband till dopklänningen.


Tre bodys för 100 kr på hm i stl. 74 och så hade de duschcreme för halva priset.
 
 
Kläder på rean allt mellan 30-50 % rabatt på Lindex.
 
Material till ett babynest
 
En söt babyhätta från Kappahl
 
Detta klädset byttes till stl.74
 
På tisdag ska jag till Karlstad och fräscha till mig i håret och träffa Maria så då ska jag fixa det jag inte hann igår. Ska köpa en kylbox man kan koppla i uttaget i bilen på Biltema och en födelsedagspresent till Jolin som fyller 10 år snart. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0