Beställd!

 
Imorgon ska jag till frissan och fixa håret. Det ska bli ljusare inför sommaren. Har funderingar på att klippa av en bit av håret snart men har nu bestämt mig för att bli vänta tills efter sommaren. Tänkte klippa av en 10-15 cm när jag börjar tappa hår. Det gjorde jag när gofisen va 3-4 månader p.g.a. amningen. Vi får se hur det blir denna gång....
 
Klänningen jag bestämt mig för att köpa tog slut på Nelly men den fanns även att köpa på Zalando. Gratis frakt dessutom. Det blev denna:
Det verkar som vi ska på två bröllop i sommar :-) sedan ska vi ju ha dop nån gång för vår bebis så klänningen kommer att bli välanvänd. Hoppas bara att den passar. Kommer ju inte att kunna pröva den nu så jag får jämföra med andra klänningar och lita på känslan. Annars går det ju att justera lite med symaskinen. När jag kikade i garderoben så har jag nog en kavaj som är beige som skulle kunna passa till klänningen. Skor verkade jag också ha ett par som skulle passa fint...
 
Gofisen har blivit så duktig på att prata nu. Han kan många ord och pratar rätt tydligt för det mesta. Lite värmländska finns också med som "imöra" (imorgon) och iställ (istället). När bebisen sparkar mig på revbenet stönar och skriker jag och då säger gofisen "har mamma ont?" då svarar jag att det är lillasyster som sparkar mamma i magen. Då svarar han: "lillasyster får inte göra så, lillasyster måste gå av"....ibland när han säger något tokigt och kommer på det själv så ändrar han och säger rätt och avslutar sedan med "mener jag" t.ex:
-Theodor, vi ska beställa pizza ikväll. Vad vill du ha på din pizza?
-Jag vill ha spagetti och köttfärsås och ketchup....nej, nej, nej. köttfärsås och skinka mener jag
Han är så söt när han tänker och inser att det blivit lite fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0