Klänningar!

 
Vi är ju bjudna på bröllop i sommar och jag har kollat i garderoben och inser att jag antagligen inte kommer komma i någon av klänningarna som jag har. Det är för nära inpå förlossningen.... De som skulle kunna fungera är trikåklänningar som känns mer som strandklänningar och jag vill nog vara lite mer uppklädd. Det är svårt att veta vad jag ska beställa för storlek och jag är rädd att de tar slut om jag väntar med att köpa någon för nära inpå och det är dessutom inte så lätt att åka och shoppa när man har två barn och ammar ett av dem. Jag har kikat lite på nätet och sett många fina på bl.a. VILA, Bubbleroom, Nelly och Halens. En del är redan nu slut i storlek. Har funderingar på att beställa en i Large då jag brukar ha Medium annars så borde den ju passa. Är den för stor så går det nog att sy in litegrann och är den för trång så kanske jag kan använda den vid något annat tillfälle. Jag skulle vilja ha en långklänning tror jag för då ser jag nog lite slankare ut. Det ska ju fungera att amma i den också utan att jag ska behöva dra av mig hela klänningen.. De flesta fina klänningar jag hittat är utan axelband och det kanske inte är så dumt för då kan jag gå iväg någonstans och bara dra ner klänningen över bysten när jag ska amma. Då måste jag ha någon tröja eller kavaj till den så det döljer axelbanden på amningsbehån. Jag kan ju inte direkt ha en vanlig axelbandslös bh på mig för då skulle jag behöva ta av mig hela bh:n när jag ska amma och så roligt ska vi inte ha :P
Mina favoriter är alt. 3, 5 och den sista. Spetsklänningen längst ner gick att beställa i 2 längder (85 eller 95 cm), vilket är bra för mig som är lång. Undrar bara om det går att amma i den utan att man ska behöva ta av sig hela klänningen? Det är ju knappar fram så det kanske går....Den gröna och cerisrosa klänningen som inte är axelbandlösa tror jag blir svåra att amma i så de går nog bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0