Redan fullbokat!

 
 
Jag har bestämt mig för att åka Vasaloppet nästa år. Det känns som nu eller aldrig. Det kommer aldrig att finnas mer tid att träna inför det som när jag är föräldraledig och A kommer ju hem hyfsat tidigt från jobbet på eftermiddagarna. Dessutom blir det då lättare att gå ner alla graviditetskilon och gärna lite till om man har ett mål.
Ifjol tog startplatserna slut till Vasaloppet samma dag de släpptes så jag tänkte att nu får jag vara med och anmäla mig samma dag. Idag släpptes platserna kl. 10 så jag har tänkt att anmäla mig idag. Så här såg det ut på hemsidan kl. 10.30 när jag skulle anmäla mig:
 
Nu är Vasaloppet 8 mars 2015 fulltecknat. Vi har även fyllt en väntelista. Det finns fortfarande platser kvar i våra övriga lopp i Vasaloppets vintervecka 2015.
 
Så här stod det på Aftonbladet:
 
Vasaloppsanmälan öppen – hemsidan kraschade
 

I dag öppnades anmälan till nästa års Vasalopp.

Och efter förra årets rusning efter startplatser var trycket stort.

För stort och Vasaloppets hemsida kraschade av trycket.

 

När startplatserna släpptes till årets Vasalopp tog de slut på tio minuter.

Så när det klockan 09.00 i dag var möjligt att anmäla sig till nästa års lopp var det många som var på hugget.

Så pass stort att hemsidan kraschade av trycket.

Arrangören meddelar nu på Facebook:

”Vi har tyvärr fått tekniska problem pga extrem belastning. Vi arbetar för fullt med att hitta en lösning”.

Men hoppfulla Vasaloppsåkare är inte nöjda:

”Ska vi behöva sitta hela dagen och vänta på att ni löser problemet??? Sätt en nytt datum och tid istället...”, skriver Mikael Svensson.

Klockan 10.00 kunde anmälan öppnas igen.

 

 

Det känns ju omöjligt att hinna anmäla sig till Vasaloppet om platserna tar slut på 10 min :P Hur kan 15 000 st platser ta slut på så kort tid? Tänk att trycket är så stort för att plåga sig i 9 mil. Det finns bra många dumma människor i världen (inkl. mig själv). Nu får jag satsa på att köpa en i andra hand eller åka öppet spår istället.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0