Kaos!


Det är skönt att ha kommit hem och slappna av efter en kaosartad morgon. Barnen skrek och grät samtidigt. Gofisen ramlade ute på asfalten i tisdags och skrapade upp ena knät rejält :-( han har sedan dess varit grinig och ledsen och har ont. Jag får inte sätta på plåster eller kompress på såret och då kan han inte ha långbyxor men han får inte ha shorts på sig nu utan skydd på såret förrän det har läkt. Han skrek och grät för fullt igår och idag och jag fick hota med att åka utan honom till dagis om han inte satte på sig byxor eller kompress. Thilde började också skrika för fullt i samma veva trots att hon nyss fått mat så det va nog magknip kanske. Jag fick till slut på en kompress på såret och då gick det bra att klä på byxorna sen. Nu hoppas jag det blir slut på olyckor för gofisen. Ända sedan Thilde föddes har det hänt grej efter grej som fått gofisen ur balans. När det äntligen rättat till sig händer något nytt. I torsdags blev han förkyld tex och blev då helt odräglig tor-lör och han fick utbrott efter utbrott. På söndag vände det och i tisdags hände den senaste olyckan med knät och nu är han ur balans igen. Hoppas såret läker snart. Igår va det väldigt blött och rinnigt men det varade inte. Vi tar av kompressen efter dagis så det får lufta så mkt som möjligt.... 

Nu ska jag ta och njuta att det är första dagen på länge jag inte behöver stressa iväg. Det har varit tandläkarbesök, BVC varje vecka, utvecklingsamtal, besök hemma och lämna och hämta på dagis och så ska man tajma in amning, pumpning och blöjbyte mellan detta. Thilde äter vid 8 och nästa mål  mellan 10-11 sedan måste jag väcka henne vid 13 för att hon ska hinna äta innan vi ska iväg och hämta storebror på dagis. Annars vaknar hon när jag klär på henne och vi ska iväg och blir vansinnig och vill ha mat. Jag har ännu inte vant mig vid denna stress och önskade att gofisen fick vara lite längre på dagis så A kunde hämta honom. Det hade varit så skönt att kunna amma i lugn och ro och inte behöva väcka och ibland få avbryta innan hon ätit klart för att hinna i tid. Idag ska jag utnyttja svärmor som är pensionär så idag blir en drömdag utan stress. Bästa känslan på länge :-) 

Min chef kom och hälsade på igår och slog ihop två flugor i en smäll, nämligen se Thilde och lönesamtal. Ännu mer presenter har Thilde fått:


Det har varit så himla fint väder senaste tiden så jag ska försöka komma ut på en promenad idag. Jag är ju inte helt bra från foglossningen än och ökar på längden på promenaden långsamt. Jag kan gå 1 km nu utan problem :-) 

Thilde idag i kläderna hon fick i present av fam Wiklund/Ekelund/
Det är stl. 56 på detta klädset och hon drunknar nästan i shortsen ;-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0