Poliskontroll!


Efter lämning på dagis idag skulle jag åka och handla på Toria. När jag åkte nedför järnvägsgatan så va det en stor folksamling vid tingshusparken och även en massa poliser. Då såg jag att det va Sverigedemokraterna som hade sin valturné här idag. Såg på nyheterna igår när de gästade Karlstad att det gått vilt till. Det såg ut att vara mer poliser än vad som jobbar i Torsby och sedan 500 meter längre bort vid infarten mot Coop så blev jag stoppad i en poliskontroll. Där stod ytterligare fyra poliser. Jag fick blåsa och visa körkortet. Han frågade om jag använde linser eftersom det stod på körkortet att jag måste ha glasögon eller linser. Jag har ju opererat ögonen och då ska man skicka in till transportstyrelsen för att få ett nytt körkort. Det har jag totalt glömt bort och det är nu snart sju år sedan jag opererade ögonen. Gör man inte saker direkt så glöms det bort av mig. Jag fick iaf inga böter för det utan sa att jag ska ta och fixa ett nytt körkort snart. Det passar ju tidsmässigt ganska bra då mitt körkort ändå blir för gammalt i höst...
Thilde ligger och sover bredvid mig i babysittern och småpruttar. Nu ska jag ta mig lite fika innan det är dags för amning och pumpning. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0