Tvåbarnsmamma!


Det har varit en omtumlande tid sen vi kom hem från Karlstad. Det har gått bra med Thilde och allt känns bättre denna gång med blöjbyte, amning och jag stressar inte upp mig direkt hon skriker. Igår lossnade navelstumpen som luktat väldigt illa senaste dagarna. Tänk att hon är en vecka gammal idag. Det som varit jobbigt är att gofisen varit så svartsjuk. Reaktionen blev starkare än jag föreställt mig och ändå har han fått mer uppmärksamhet än han brukar. Jag tror han blev besviken för han hade föreställt sig att man kan leka med lillasyster och så tar hon för mkt uppmärksamhet från oss. Hon är så liten va det första han sa när han såg lillasyster. Hon kan inte prata eller hon kan inte gå har han också sagt. Sedan vi kom hem har gofisen blivit bebis på nytt. Han skriker som en bebis när han vill ha uppmärksamhet. Han plockade fram sina snuttefiltar som han inte brytt sig om det senaste året. Han har lagt sig i babysittern ett par gånger. Vi kan inte lämna honom ensam med Thilde för han kan ge henne tjuvnyp eller vara hårdhänt mot henne. Tråkigt nog hände en olycka i söndags. Gofisen ramlade på en leksak och skadade tanden. Den trycktes upp så han har haft ont och har haft svårt att äta och kan inte använda nappen längre. A åkte med honom till tandläkaren i måndags och det va ingenting man kunde göra men vi fick återbesök om ett par veckor för att se hur det utvecklar sig. Om vi har tur så skadades inte hans permanenta tänder när de kommer. Så tråkigt att detta skulle hända just nu. Tror han hade behövt nappen just nu under denna omställning. Vi hade tänkt försöka få honom att sluta efter sommaren med nappen men nu blev det naturligt när han får ont i munnen och inte vill ha den.... Hoppas att gofisen snart börjar acceptera lillasyster och inte är så olycklig hela tiden. Idag har vi varit till lekparken. Vi tog en promenad dit. Jag är inte återhämtad från foglossningen än så vi ringde på mormor som fick köra mig tillbaka hem.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0