Kladdigt!

 
Vi åkte och handlade mat inför helgen Thilde och jag efter lämning på dagis. Passade på att köpa en del barnmat och välling eftersom det snart börjar bli dax för Thilde att äta mat. Hon håller sig inte mätt på ersättning så länge. Jag har nästan slutat amma helt nu. Det är tre dagar sedan jag ammades sist. Det blir nog bara en gång till för att tömma så får det vara bra sedan.
Vårat matkonto kommer bli ännu högre nu när gofisa ska börja äta mat så jag kommer nog att försöka laga matlådor mestadels när jag vet vad hon tycker om.
Gröt håller hon sig mätt på länge. Kladdigt blir det dock. Hon nös så det spruta gröt överallt :-P hon stoppa fingrarna i munnen när hon åt och kladda sedan på kläderna och stolen så allt fick åka i tvätten sen. Tur vi har en gammal stol efter gofisen som redan har varit med om samma saker så det gör inget. Det går inte att ha något perfekt när man har småbarn .

Mamma har sytt ett par byxor till gofisen som han fick igår. Dessa ville han absolut ha på dagis idag och de är ju till för att användas.
De är egentligen för stora än men vi vek upp fållen nedtill så gick det bra ändå.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0