Vaccination!


Idag har vi varit till BVC och Thilde har fått sin andra vaccination på sin femmånadersdag. Det gick bra och nu får vi hoppas att hon inte får feber. Efter sin första vaccination va hon lite gnällig dagen efter men fick ingen feber. Thilde är numera en stor flicka på 64 cm och 7510 gram. Hon följer sin kurva på längden och huvudomfång men vikten hade hamnat mellan sin kurva och en högre. Det tolkar vi som att hon är en välmående tjej :-) 
Vi har börjat lägga till mer och mer ersättning nu så jag ammar bara mellanåt för att hon ska få lite extra mat och närhet men hon blir aldrig mätt längre på bara bröstmjölk. Det har gått länge ändå det här med amningen med Thilde. Jag är mer än nöjd och är glad att jag kämpade i början när det inte fungerade riktigt. Thilde provsmakar gröt och puré varje morgon nu och så ammar vi efter det. Sedan får hon ersättning under dagen och så ammar jag på eftermiddagen och så avslutar vi med ersättning på kvällen. På natten ammar vi en gång, så ser hennes matrutiner ut nu. Det är faktiskt mestadels skönt att trappa ner amningen men lite sorgligt och lite ångest eftersom jag aldrig kommer uppleva det igen. 

Denna kom på brevlådan idag som jag köpt på en bloppis på instagram för 30 kr som får följa med till Teneriffa:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0