Krämiga kolagömmor!

 
Dessa har jag bakat idag när gofisen varit på dagis. Receptet kommer från jennysmatblogg.se
Ikväll ska jag unna mig en när gofisen somnat så han inte ser vad sin mamma äter när det inte är lördag :-)

 
Recept:
30 st muffinsformar
6 3/4 dl vetemjöl
1,5 dl strösocker
1,5 tsk bakpulver
1 msk vaniljsocker
300 g smör
1 burk sötad kondenserad mjölk
1 paket Noblessechoklad
 

Fyll upp en stor kastrull med vatten, lägg ner den oöppnade burken med den kondenserade mjölken. Koka hela burken med sötad kondenserad mjölk i ca tre timmar.  Låt svalna helt innan du öppnar den. Blanda samman de torra ingredienserna i en skål, tärna ner smöret där i och knåda ihop till en deg. Ställ ugnen på 200 grader. Låt degen vila i kylskåpet en stund, för då blir den lättare att arbeta med. Forma degen till runda bollar och lägg i muffinsformar, gör en rejäl grop i varje kula och fyll upp med den krämiga kolakrämen. Grädda i 8- 10 minuter tills kakan fått lite färg. Lägg på en noblessechoklad på varje kaka direkt den kommit ur ugnen. (Jag gräddade mina i 12 min på 200 graders värme. Alla ugnar är ju olika)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0