Tripp trappstolen!

 
Måste bara säga att kolagömmorna blev fruktansvärt goda. Det slank ner mer än en trots att de va mäktiga :O
Receptet hamnade i pärmen istället för papperskorgen :-)
 
Idag har jag jobbat mellan 9.30-15. Det va kris på jobbet då tre farmaceuter va sjuka och den fjärde va ledig. Chefen frågade om jag hade möjlighet att jobba något. Jag har flängt och åkt överallt idag känns det som och varje gång tar det 10 min att få bilen fri från snö och is. Det tar aldrig slut på snön. Det snöar och snöar och snöar. Vi har säkert minst en halv meter snö och plogkanterna är nog en meter höga. Egentligen är det väldigt roligt att vi fått så mkt snö men nu känns det som att det räcker :-)
 
Först lämnade jag gofisen på dagis. Sedan bort med Thilde till morfar och alla grejor hon ska ha som barnvagn, skötväskan, mat, gåstol och babynest med snuttefilt och filt. Därefter till apoteket för att jobba. Morfar lämnade sedan Thilde hos farmor efter halva tiden. Kl. 14 hämtade morfar gofisen på dagis. När jag slutade kl. 15 åkte jag först och hämtade Thilde hos farmor. Sedan åkte vi och hämtade storebror hos morfar. Hem och in med barnen och all packning. Diskmaskinen behövdes plockas ur, en tvätt skulle hängas upp. A kom hem strax efter vi kommit hem och fick skotta mängder med snö. När han skottat klart åkte jag till systemet och köpte vitt vin vi ska ha till laxen på lördag. Därefter till Toria och handlade mat inför helgen. Avslutningsvis till Sibylla och handlade kvällens middag :-) när vi åt mat kom mormor och gammelmormor och lämnade Dollys packning då vi ska vara hundvakt fredag till söndag. Eftersom jag jobbar 9-18 imorgon och 8.45-14.15 på lördag och A blir själv med två barn och en hund blev jag tvungen att göra alla ärenden ikväll. Det har varit en hektisk dag men nu har jag äntligen fått en lugn kväll då A nattat barnen och jag sett på familjen annorlunda. Det ser så mysigt ut men samtidigt så jobbigt med stora familjer. A och jag känner oss så nöjda med två barn men man ska väl aldrig säga aldrig men i dagsläget så är vår familj komplett. Istället skulle vi vilja skaffa en vovve när barnen blir lite större :-)
 
Tripp trappstolen blev klar förra helgen men ikväll monterade A ihop den och efter att gofisa provsuttit den skulle självklart gofisen göra samma sak:
 
Före:
 
Efter:
 
Vi har beslutat oss för att gofisen ska fortsätta sitta på "vanlig" köksstol när han nu vant sig under tiden jag målat stolen. Det har gått rätt bra. Jag får bara tvätta stolsdynan lite oftare :P Därmed åkte bygeln till stolen på direkt. Vi tog bort bygeln till gofisen när jag blev gravid med Thilde eftersom jag fick problem med ryggen och då slapp jag lyfta upp gofisen i stolen. Då klättrade han upp själv och satte sig och jag fick ett lyft mindre att bespara min rygg med.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0