Babynest!

 
Det går sakta men säkert framåt. Är så trött på kvällarna så jag syr inte varje kväll. Förra veckan blev det ingenting sytt p.g.a. värmen men nu känner jag mig sugen på att ta tag i det sista. Jag har ju gott om tid på mig då bebis inte ska komma än på ett par månader :-) Men man vet ju aldrig om bebis vill kika ut lite tidigare så bäst att ta tag i det sista. Just nu håller jag på att dra igenom den långa ihoprullade korven med vadd genom hela babynestet som blir kanten på nestet. När det är klart ska jag bara klippa bort överflödet av vadden och sy ihop öppningen för hand så är nestet klart :-) Egentligen är det inte så så stort projekt med ett babynest men det är roligare när man inte behöver stressa.
 
Botten till nestet klippte jag till och sydde fast för två veckor sedan och sedan sydde jag även fast en snedslåremsa över öppningen till dynan.
 
Vadden är fastsydd i botten
Snedslån har sytts fast över öppningen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0