Fortfarande sjuk!


Febern har inte släppt än. Imorse hade gofisa 40,1 graders feber. Hon har aldrig haft så hög feber någon gång. Nu har hon fått Ipren då jag upplever att den sänker febern effektivare än Alvedon. Jag blev osäker hur hög feber och hur länge man ska vänta innan man kontaktar vården då hon är inne på tredje dagen men än så länge är det ingen fara. Hon dricker iaf bra och har inga feberkramper och under 41 grader men om inte febern sjunkit efter fyra dagar ska man söka vård. Det är första gången hon tappat matlusten. Hon har alltid ätit som vanligt under alla förkylningar hon haft. Men det viktigaste är ju att hon dricker och det gör hon i mängder. Hoppas det släpper snart. Hon vill mest sitta i mitt knä nu när hon är sjuk så det blir inte mkt producerat här hemma. Igår blev jag tvungen att tvätta lakan, täcke och madrasskyddet då gofisa spydde efter att hon druckit en flaska juice igår natt. Hon blev väldigt ledsen den korta tiden jag va nere i källaren och hängde tvätt. Jag läste på sjukrådgivningens hemsida att immunförsvaret tränas upp väldigt mkt mellan 7-18 månader och att upp till tolv förkylningar per år är normalt. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0