Landslaget!

 
När jag tränade rullskidor igår så åkte jag på utterbyvägen då den är lagom kuperad och lugnt med trafik. När jag är framme vid Heidruns café i Fensbol så parkerar landslagsbilen och en buss där och jag ser Charlotte Kalla. Jag vill ju inte glo så jag kollar inte vilka landslagsåkare som är här. Jag tror de brukar ha landslagsläger i Torsby veckan efter midsommar. Jag åker förbi dem då de håller på att sätta på sig utrustningen och tror att de kanske ska åka Hovfjällsrace åt andra hållet. Men en stund senare så swishar herrarna i landslaget förbi mig. Det såg nog ut som jag parkerat i jämförelse med dem :P De körde stakintervaller och landslagsbilen tutade när de skulle sluta sina intervaller. En bit senare så startar deras nästa intervall och jag är precis ikapp innan de åker iväg som raketer igen. "Nu har du en fin rygg att hänga på" säger landslagstränare Rikard Grip till mig. Efter han avslutat meningen är åkarna redan ur sikte. Sedan såg jag dem inte mer. #vasaloppet2016 #detgårbranu #kännermigstark  haha
Dessa pjäxor har bytts ut mot dessa:
Super nöjd 

Min utrustning har verkligen dammats av i år. Jag har glömt att skriva om en rullskidtur jag gjorde i början av april som hade kunna slutat illa. Ca 5 km från Torsby (jag var på väg bortöver på lekvattnetsvägen) så helt plötslig lossnar ena rullskidan vid Torsbysjöarna. Som tur är det efter en nedförsbacke så det är helt platt så det går lätt att bromsa upp med springsteg med ena foten och glidandes på andra :P Min ena bindning gick sönder, kanske inte så konstigt när de är från början av högstadietiden så den hade rostat sönder. Om det hänt i en nedförbacke hade jag ramlat. Mobiltelefon hade jag inte med mig så jag knackade på två stugor för att låna en telefon men ingen hemma. Det är stora avstånd mellan stugorna i början så när ingen är hemma i andra stugan så har jag gått mer än halvvägs till bilen så då kunde det kvitta tyckte jag. Det är ingen hit att gå 5 km i pjäxor och bilarna åker så fort att jag fick hålla mig i branta diken ibland. Nu har jag fått nya bindnngar på mina rullskidor utav min peronliga sponsor pappa så nu vet jag inte vad mer som kan behövas bytas ut. Borde klara mig till Vasaloppet. Längskidåkning är en väldigt dyr sport och passar inte en föräldraledigs plånbok. Synd att det är en så materiell sport med dyr utrustning, vallor etc. Bara startavgiften till Vasaloppet kostade 1600 kr. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0