Det är jobbigt nu!

 
Här kommer ett sanningsinlägg om läget just nu:
Jag ska erkänna att jag tycker att åldern 1-1,5 år är fruktansvärt jobbig. Det går inte att slappna av en sekund då gofisa hittar på något bus eller skadar sig. Hon gnäller och gnäller och med gofisens tusen frågor uppe på det gör att det blir rundgång i huvudet (kortslutning snart, haha). Nu har han dessutom kommit in i en period då han inte är lika snäll mot Thilde utan tar ifrån henne hennes saker hon har i handen eller blockerar vägen och hon blir fly förbannad och skriker och gråter och ibland slår hon till storebror. Nu är verkligen friden slut :P Jag skulle vilja jobba nu känner jag men Andreas varken kan eller vill vara hemma så det får bli så här. Vi går om varandra känns det som. Jag jobbar varje lördag så oftast är någon ensam med barnen. Igår somnade gofisen kl. 16.30 när jag va ute och tränade så jag var lagom glad när jag kom hem tillbaka för då förstod jag att han kommer inte komma i säng till kl. 21, vilket han inte gjorde så det var den kvällen. Imorgon har A svurit på att hålla gofisen vaken så han kommer i säng till ESC börjar kl. 21. Igår ställde han ca 10 frågor under varje låt och svarar jag inte så upprepar han samma fråga högre och högre så jag kan inte säga så mkt om låtarna. Ikväll ska jag se på playen efter att jag nattat barnen. Hoppas nu på att barnen sover bra i natt. Livet är tufft när man är småbarnsförälder. Den äldre mannen som A träffade i cafeterian på CSK efter att vi fött Thilde hade tusan mig rätt att ha två barn är tre gånger så jobbigt mot att ha en. Han ville väl att vi skulle veta vad vi väntade oss på en gång, den glädjedödaren :P 
Själv är jag så grinig som ni hör, mitt tålamod är inte det bästa och jag börjar misstänka varför så på fredag åker den jäkla spiralen ut. Jag bara blöder, har humörsväningar och får finnar överallt i ansikte och på kroppen så nu ska det bli bättre snart :D Det gäller att försöka förändra saker som inte är bra och inte bara acceptera läget.
 
Från Thilde var 3 månader till 11 månader har jag haft en fin föräldraledighet och njutit men nu känner jag mig redo för att börja jobba och har inte den minsta jobbångest, tvärtom så ska det bli roligt och att dessutom jobba 75 % som jag ska göra gör att jag kommer få tid för barnen också. A:s och mina arbetstider kommer att fungera perfekt ihop så barnen inte behöver vara så extremt mkt på förskolan, alldeles lagom tycker jag då det kommer bli ca 26 timmar i veckan. Vi fick brev förra veckan om att Thilde fått plats på Vitsippan (fast det hade redan förskollärarna berättat en månad tidigare) och Theo på myran. Vi börjar inskolningen vecka 33 och jag börjar jobba vecka 35 som är 24/8. Nu hoppas vi på en fin sommar som blir bättre än senaste veckorna varit här hemma.
 
Ha en fin kväll!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0