Kalas!


Barnen blev firade idag igen utav våra vänner. De fick så fina kläder av dem och gofisa invigde tunikan hon fick av Frida och Kristian ikväll:


Gofisen sover över hos sin mormor och morfar i natt så det är lite lugnare. Gofisa är inte dålig hon heller nu då hon är inne i en gnällperiod och gnäller för minsta lilla och utforskar varje kvadratcentimeter av vårat hus. Idag provsmakade hon dammtussar :P Imorgon ska jag åka och låna ett galler utav brorsan efter jobbet som vi ska pröva att sätta i köket mot hallen så avgränsar det från både källartrappen och trappen till övervåningen.

Vi ska grilla älgkött ikväll och så har jag fått ett recept på en superenkel och supergod sås av min svägerska. Såser är inte min specialité så jag är glad att få recept på det.

Det är bara en enkel redning med smält smör och mjöl. Sedan vispar jag i 3 dl grädde och kryddar med kalvfond, soja, konjak och salt och svartpeppar. Anna brukar variera den med antingen whisky eller konjak. Det blir lika gott vilket som tycker jag. Till det ska vi ha hasselbackspotatis och kokta morötter. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0