Hej!


Det var länge sedan jag va inne här. Jag har inte haft någon energi och lust att skriva något. Thilde krånglar mkt med sömnen nuförtiden. Hon vaknar varje natt och vill inte somna om direkt. Denna vecka har det dock blivit lite bättre då hon nöjt sig med att få ligga bredvid mig i sängen, vilket hon inte velat tidigare. I natt blev det bakslag men förhoppningsvis går det bättre i natt igen....
Annars så firade vi mamma förra fredagen som fyllde år och på söndag bjöd vi på farsdagsmiddag hemma hos oss. Vi har varit friska i drygt två veckor nu så jag kämpar med träningen. Det är tufft att motivera sig när man tappat så mkt. Tränade ca sex gånger i hela oktober då förkylningen tog omtag hela tiden så nu är det träningsvärk efter nästan varje träningspass :P det är bara att kämpa på. Denna vecka har det dock släppt lite och går något bättre :-)

Skulle precis publicera detta inlägg för tre timmar sedan men blev avbruten. Under dessa tre timmar har Thilde hunnit bli sjuk igen :P och så har jag handlat mat och fika inför helgen. Nu sover familjen och jag slappar i soffan. Gofisa blev så varm och hängig helt plötsligt och hon började frysa och snorig blev hon också idag så det är en ny förkylning. I och för sig så förra veckan va hon inte sjuk, utan hade feber i ett dygn pga vaccination. Så hon har ju varit frisk i 2-3 veckor nu, riktigt länge hehe. Det finns ingen ände på dessa förkylningar. Det blir ingen vab imorgon iaf då jag ändå är ledig imorgon.

Imorgon får vi finbesök av bästa Maria så jag har förberett fika till imorgon. Det blir en försmak av julen då jag köpt på mig sex kuvert med saffran på min arbetsplats som har bästa kvalitén :-D och så börjar jag längta lite efter julen. Ikväll har jag bakat saffranskladdkaka:
Köpte även julmust och pepparkakor och gofisen ville baka lussekatter imorgon. Vi får se om vi hinner det innan Maria kommer. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0