Sjuk!


Vi är sjuka hela familjen nu. Barnen är inte friska riktigt än och A blev bottenförkyld i veckan och för mig har det tagit omtag för tredje gången. Jag är stressad för att jag inte tränat så mycket senaste månaden och har tappat en del kondition och styrka men det är ju länge kvar så bara jag blir frisk nån gång så är det på igen. Det är bara så frustrerande när det aldrig släpper. Man får ju egentligen vara glad att det "bara" är förkylningar som går över och inget allvarligt. Det kunde ju vara mkt värre men det är jobbigt att orka med att ta hand om familj och jobba 9 timmars dagar när man vaknar och är alldeles svettig och känns som ett rivjärn i halsen. Egentligen borde jag sjukskriva mig någon dag när jag är sjuk för att vara hemma och ta igen sig men jag är ju rätt mkt ledig på schemat ändå men det blir ingen vila när barnen är hemma med mig utan nästan jobbigare. Nu är det helg och hoppas att Thildes sömnvanor vänder snart. Hon har sovit dåligt på nätterna i 1,5 vecka nu. Hon brukar vara vaken 1-1,5 timma mitt i natten och sedan vaknar hon ändå vid 5-6 tiden. Sedan är hon så trött och gnällig hela förmiddagen och sover väldigt länge mitt på dagen och är på bra humör och pigg hela eftermiddagen.  A har tagit det mesta av nattpassen så inte så konstigt att han blivit sjuk så har jag fått ta över vid 5-6 tiden. Igårnatt va A så less på att ta Thilde så han överlät henne till mig och då var vi vaken mellan 1-2.30. Klockan ringde sedan 6.30 och då funderade jag starkt på att sjukskriva mig :P utan sömn är det svårt att fungera och dessutom vara sjuk och jobba 9 timmar. Mina kollegor är snälla och lät mig göra så mycket jobb som möjligt går utan att behöva ta kunder som tex, kundreservationer, licenshanteringar, svara i telefon etc. Det har underlättat enormt mycket.




Passade nog när jag är sjuk så har jag äntligen anmält mig till Tjejvasan också som jag tänkt göra en längre tid men det har alltid kommit något i vägen. Ett tecken på att jag inte givit upp trots sjukdom. Motivationen finns bara jag blir frisk.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0