Blodsockerfall!


Ikväll är jag så tråkig att jag gör en webutbildning om diabetes. I två års tid har jag prövat att komma åt utbildningarna om olika terapiområden hemifrån men inte lyckats men nu helt plötsligt fungerar det, teknik :P förstår mig inte på. Det finns massor med olika områden och jag har tidigare i veckan gjort en om reumatoid artrit. Jag har ingen lust att stanna kvar efter jobbet för att göra utbildningarna och kompetenstid har vi nästan aldrig men jag gör det för min egen skull och för att det är intressant. Lång bakgrund till det jag vill komma till är för ett par veckor sedan hämtade mig pappa på jobbet kl.18.30 och vi stack iväg direkt för att träna då jag gärna ville ha sällskap. Det hade varit en stressig dag på jobbet och det hade inte funnits tid för kafferast på eftermiddagen så jag hade inte ätit något sedan lunchen vid 13-tiden. Vi går skidgång uppe i Gräsberget och efter en intervall så känner jag hjärtklappning och sedan svartnar det för ögonen och jag måste sätta mig ner då benen bär mig inte. Hjärtklappningen var otäck då jag trodde att det berodde på all stress men pappa kände igen symtomen på blodsockerfall och hade med sig saft som jag drack så blev det bättre. Nu läser jag om symtomen om hypoglykemi och där ingår hjärtklappning, blekhet, svettning och darrningar så nu känner jag mig helt säker på att jag fick ett blodsockerfall. Har aldrig haft det förut men man lär sig av misstagen så om jag ska träna direkt efter jobbet måste jag äta något och även om det inte finns tid för rast kan jag ju slänga i mig något innan vi åker iväg.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0