Nio tänder!


För ca en månad sedan upptäckte jag gofisas 5:e tand. Igår hade hon helt plötsligt nio tänder. Det sticker upp som små risgryn lite överallt som jag missat :-) idag kom även släppet med att gå inomhus. Den 9/9 gick hon utomhus i svag uppförsbacke ca 25 meter och har tagit några steg på madrasser eller i sängen sedan dess men på golvet har hon bara gått med gåvagn eller om någon hållit henne i handen. Innan A lämnade henne på dagis idag hade hon gått i vardagsrummet med gåvagn och försökt släppa taget och ta något steg. Då visade hon att hon vågade iaf. På dagis kom sedan släppet igen och hon hade gått för fullt hela dagen utan hjälpmedel. Svärföräldrarna hämtade gofisa då jag jobbade till stängning och höll henne vaken tills jag kom hem trots att hon va dödstrött bara så jag skulle få se henne gå. Och det gjorde hon :-) när jag kom innanför dörren släppte farmor gofisa ner på golvet och så tog hon tio steg till mig. Glad och stolt va hon när hon kom fram till mig <3. Ikväll kom jag inte hem förrän 18.40 så det var bara att göra välling och natta gofisa. Det är så konstigt att bara ha ett barn hemma. Det är så lugnt men samtidigt börjar jag redan sakna gofisen men försöker ändå njuta över att få mer tid för gofisa. Imorgon ska vi gå för fullt här hemma och fotografera och filma :-)
Så här hittade jag henne igår. Hon klättrar upp på allt hon kan :P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0