Semester!

 
Snart åker min stora prins på semester till Side i Turkiet med sin mormor och morfar. Lite orolig är jag måste jag erkänna. Inte för att gofisen skulle längta hem för det tror jag inte. Han kommer att ha fullt upp hela tiden med bad och lek och är så trygg med mormor och morfar så det kommer säkert att gå bra. Det har ju varit oroligheter i Turkiet senaste tiden och så oroar jag mig för flygresan i sig. Som tur är ska de till Side där det varit lugnare än i Alanya som också är en stor turistort i Turkiet. De ska bo på ett familjehotell och kommer hänga mkt där så det är nog lugnt. Gofisen önskar att få träffa en kompis säger han. Han är så social och vill helst ha en kompis dygnet runt om han fick bestämma. Han har också lätt att ta kontakt med andra barn men tyvärr har han blivit avvisad ganska ofta då en del varit blyga och en del inte vill låta honom vara med. När vi va på Bredviken senast så var det två syskon som lekte med varandra som pratade tyska. Gofisen gick fram till dem och frågade om de ville leka med honom och fick så klart inget svar. "Varför svarar de mig inte mamma" frågade han mig när han inte fick någon respons. Så synd att det ofta blivit så men förhoppningsvis finns det någon han kan leka med på semestern då det kommer vara många barn på det hotellet. När vi va på Teneriffa träffade han två kompisar sista dagen som han lekte med ända fram till discot på kvällen:
 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0